Każdy z nas chciałby otrzymywać propozycje coraz bardziej odpowiedzialnych stanowisk. Idzie za tym nie tylko większe wynagrodzenie, ale i poczucie budowania kariery zawodowej. Oto kilka rad, jak możemy wyróżnić się na tle innych i dopomóc swojej pozycji na rynku pracy.

Poznanie siebie

Aby rozwijać własne atuty i możliwości, należy je najpierw w sobie odnaleźć. Jeśli nie mamy problemów z publicznym przemawianiem lub doskonale znamy używane w firmie oprogramowanie – zastanówmy się, co możemy zrobić, by te umiejętności rozwinąć. Dobrym pomysłem jest udział w kursie albo szkoleniu. Programowanie i wystąpienia publiczne to jedynie niewielka część dostępnych tematów, więc każdy znajdzie szkolenie dopasowane do jego branży i stanowiska.

Jednocześnie warto uświadomić sobie posiadane słabe strony i pracować nad nimi, by po jakimś czasie stały się naszymi atutami.

Cel zawodowy

Zastanówmy się także, co chcemy osiągnąć naszą pracą. W CV często wpisujemy w rubrykę “cel zawodowy” pracę na stanowisku, na które aplikujemy, nie zastanawiając się nad tym, co rzeczywiście pragniemy robić w życiu. Uświadomienie sobie celu codziennej pracy pomaga w rozwijaniu swoich zdolności lub zmianie stanowiska. Szukamy bowiem wtedy spełnienia zawodowego i staramy się osiągnąć je na wszelkie sposoby.

Realizacja celu

Gdy mamy już cel zawodowy, warto pomyśleć o sposobach jego osiągnięcia. Być może wystarczy przeprowadzenie szkolenia lub nowe obowiązki? Zapytajmy o to przełożonego. Inwestycja w rozwój zawodowy pracownika zwróci się także jemu – wykwalifikowana osoba lepiej wykona swoją pracę i wpłynie na pozycję firmy na rynku.

Pomoc innym

Wspieranie innych w ich problemach w pracy oraz pomoc w wykonywaniu zadań także wpłynie na nasz rozwój zawodowy. Dzięki temu nauczymy się pracy w grupie, zyskamy nową wiedzę oraz zostaniemy dostrzeżeni przez szefa. A to najprostsza droga do zyskania jego uznania… i może nawet awansu?