Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Eurostat, jedynie 17% mieszkańców Unii Europejskiej korzysta z internetu w celu znalezienia pracy. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy i wynosi 11%. Oznacza to, że tylko co dziesiąty Polak poszukujący zatrudnienia, przegląda ogłoszenia o pracę w sieci oraz wysyła dokumenty aplikacyjne drogą mailową. Tymczasem, jak przyznają eksperci od HR, nowe media są obecnie kluczowym narzędziem pozyskiwania pracowników.

Media społecznościowe

Media społecznościowe na dobre zagościły w naszym życiu, o czym chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Nic więc dziwnego, że rekruterzy coraz chętniej zaglądają na portale społecznościowe, aby pozyskać informacje na temat kandydatów. Według badań ponad 90% osób zajmujących się rekrutacją korzysta lub planuje wykorzystać media społecznościowe, w celu znalezienia nowego pracownika.

Grupy branżowe

W internecie znajduje się niezliczona ilość forów tematycznych, fan page’ów i grup, na których ludzie dyskutują, wymieniają się doświadczeniami, opiniami i pomysłami. Jest to również doskonało okazja do nawiązywania kontaktów i poznawania nowych osób. Specjaliści od hr potrafią doskonale wykorzystać portale społecznościowe jako narzędzia rekrutacyjne. Chcesz znaleźć ciekawą pracę, zgodną ze swoimi zainteresowaniami? Zacznij się udzielać na profilach branżowych, dołącz do gryp dyskusyjnych. Pokaż w czym jesteś najlepszy a być może praca znajdzie cię sama.

Masz wybór

Jesteś specjalistą w swojej dziedzinie i nie myślisz o zmianie pracy? Nie znaczy to jednak, że rekruter nie może ci sam zaproponować zmiany stanowiska. Zaawansowane narzędzia rekrutacyjne pozwalają na tworzenie ogłoszeń ukierunkowanych na konkretną grupę odbiorców, dają dostęp do obszernej wyszukiwarki kandydatów, umożliwiają wysyłanie spersonalizowanych wiadomości mailowych oraz wybór kandydatów z branżowych grup społecznościowych.

Tradycja w nowym wydaniu

Większość przedsiębiorstw świadomie buduje swój wizerunek w sieci, co przekłada się na zamieszczanie profesjonalnych ogłoszeń o pracę. Jeśli zależy ci na dobrej posadzie, wybieraj te oferty, które zawierają dane na temat firmy oraz wszystkie szczegóły, dotyczące zatrudnienia. Pamiętaj, że ciekawe ogłoszenia możesz znaleźć nie tylko na dedykowanych portalach internetowych, lecz również na fan page’ach i stronach firmowych.